Min praktikplats!

Fyfan brudar, kass uppdatering här! Såhär kan ni inte hålla på?! Vill ju kunna läsa om vad mina saknade tjejer gör på sitt höstlov & praktiken. Bara för det så ska jag skriva lite om min praktik.

Jag praktiserar på Clearview Farm i onsala hos Sara Samuelsson. Grymt fin anläggning med en asnygg manege & en skrittmaskin. Stallet är inte att klaga på heller kan jag lova er! I stallet finns det 12 boxplatser men bara 11 hästar för tillfället. Hästarna är väldigt fina och riktigt, riktigt duktiga hopphästar. Stallet har även 2 hingstar men det är knappt så man märker det, dem är hur snälla som helst! Men som sagt, man kan aldrig lita på hingstar..

Hästarna går ungefär 60minuter i skrittmaskinen per dag och sen ett ridpass på det. Så dem hålls igång kan jag lova! Men just nu är det inte jätte många som rids, xion - en jätte fin stor fux som har fått gaffelbands skada, så han står. Sen även mitt projekt under dessa två veckor - en treåring som blev inriden förra vintern men inte ridits sen dess typ, han ska jag ha som projekt nu i två veckor. Idag longerade jag han och han var jätte fin. Sen red vi ut i det fina höstvädret, jag red på ett stort sto som heter fia. Grymt fin är hon!

Jag jobbar måndag - fredag varje vecka mellan 8.00 - 17.00 varje dag. Blir oftast senare, idag slutade jag inte förens klockan sex för det var så himla mycket att göra! Så det är inget lätt jobb precis. Ska även med dem till kungsbacka ridklubb på söndag för Sara ska tävla fyra hästar. Så håll utkik efter mig, kan dock inte vara svårt att se oss med tanke på deras enorma hästlastbil. Nästa vecka ska jag även följa med dem till Flyinge från torsdag till söndag för Sara ska tävla då med. Men jag har inte bestämt mig än, ska ju trots allt hem till varberg på söndagen så kan bli rätt tajt med schemat, men det ska nog gå att lösa! Hade varit fett grymt! Kan nog fråga skolan om de går att ta ledigt en dag, det är trots allt skolrelaterat hehe.

Vad mer finns det att säga? Min praktikplats är grym! Riktigt nöjd! Det är mycket att göra, hästar som ska göras iordning för skrittmaskin, fixas & ridas,boxar och hagar ska mockas, och ta mig fan ska hästarnas hovar kratsar varje gång de går ut från stallet. Det värsta jag vet! Men det kommer bli två grymma veckor kan jag lova!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0